Tato kniha je určena programátorům v Microsoft Visual C++, kteří se chtějí naučit něco více o práci s grafikou, především obrázky a fotografiemi. Čtenáři se naučí využívat knihovnu GDI+ která je standardní součástí vývojářského balíku Microsoft Platform SDK pro Windows. U čtenářů se předpokládá alespoň základní znalost jazyka C++ a vývojového prostředí Microsoft Visual C++. Ukázkové projekty jsou vytvořeny v prostředí Microsoft Visual Studio 2005 s využitím knihovny ATL. V úvodní kapitole se čtenáři... Celý popis
Koupit za 145 Kč- Od nejoblíbenějších
- Od nejlevnějších
- Od nejdražších
Programování v GDI+ v příkladech
Doprava:
99 Kč
145 Kč
Koupit za 145 Kč
Popis
Tato kniha je určena programátorům v Microsoft Visual C++, kteří se
chtějí naučit něco více o práci s grafikou, především obrázky a
fotografiemi. Čtenáři se naučí využívat knihovnu GDI+ která je
standardní součástí vývojářského balíku Microsoft Platform SDK pro
Windows. U čtenářů se předpokládá alespoň základní znalost jazyka
C++ a vývojového prostředí Microsoft Visual C++. Ukázkové projekty
jsou vytvořeny v prostředí Microsoft Visual Studio 2005 s využitím
knihovny ATL.
V úvodní kapitole se čtenáři se naučí jak správně inicializovat
knihovnu GDI+ pro použití ve vlastním programu. Dále se naučí jak v
GDI+ správně detekovat chyby a jak získat informace o podporovaných
grafických kodecích a dekodérech.
V následující kapitole je posána práce s fotografiemi (resp. obecně
s jakýmikoliv grafickými soubory). Autor ukáže jak načítat grafické
soubory různých formátů a jak při jejich zobrazování zabránit
nežádoucímu problikávání pozadí.
Dále kniha popisuje jak načtený (a případně upravený) obrázek
uložit do zvoleného formátu a jak v případě JPEG formátu nastavit
požadovanou kvalitu komprese při ukládání.
Následující kapitola se podrobněji věnuje různým způsobům
vykreslení grafického souboru s volitelnou kvalitou interpolace při
vykreslení v jiné než plné velikosti. Naučíme se i získat a
vykreslit rychlý náhled obrázku, který může být v některých
grafických souborech uložen separátně.
V další kapitole již kniha přejde k úpravám fotografií. Jsou
ukázány možnosti, které poskytuje knihovna GDI+ pro velice rychlou
a efektivní modifikaci grafických dat. V knize najdete i ukázku
tvorby grafických filtrů včetně použití alfa-kanálu, tedy
definování stupně průhlednosti daného bobu nebo oblasti
obrázku.
Dále je ukázána tvorba a zobrazení histogramu obrázku jak
celkového, tak pro jednotlivé barevné složky.
Další kapitola je věnována načtení EXIF informací, které mohou být
obsaženy v některých fotografiích a dále jejich úpravě a zápisem
zpět do souboru. Vysvětleno je jak „kreslit“ přímo na plochu
obrázku a výsledek samozřejmě uložit zpět do souboru. Příkladem
bude zápis „copyrightu“ vlastního textu do fotografie.
Závěrečné kapitoly jsou tvořeny komplexnějšími ukázkovými
aplikacemi. První z nich je spořič obrazovky pro Windows
promítající přes celou obrazovku grafické soubory nalezené ve
zvolené složce. Druhou aplikací je rozšíření kontextové nabídky
Průzkumníka Windows o položku, která vybrané grafické soubory
odešle do vlastní aplikace. Tyto soubory promítající na obrazovce s
tím, že kromě časovaného střídání obrázků bude možné „ruční“
procházení pomocí klávesnice. Poslední ukázkovou aplikací bude
aplikace umožňující rychlé přepínání režimů obrazovky (rozlišení,
barevná hloubka a obnovovací frekvence) a dále okamžité spuštění
spořiče obrazovky nebo přepnutí monitoru do úsporného režimu bez
čekání po nastavený čas prodlevy.
chtějí naučit něco více o práci s grafikou, především obrázky a
fotografiemi. Čtenáři se naučí využívat knihovnu GDI+ která je
standardní součástí vývojářského balíku Microsoft Platform SDK pro
Windows. U čtenářů se předpokládá alespoň základní znalost jazyka
C++ a vývojového prostředí Microsoft Visual C++. Ukázkové projekty
jsou vytvořeny v prostředí Microsoft Visual Studio 2005 s využitím
knihovny ATL.
V úvodní kapitole se čtenáři se naučí jak správně inicializovat
knihovnu GDI+ pro použití ve vlastním programu. Dále se naučí jak v
GDI+ správně detekovat chyby a jak získat informace o podporovaných
grafických kodecích a dekodérech.
V následující kapitole je posána práce s fotografiemi (resp. obecně
s jakýmikoliv grafickými soubory). Autor ukáže jak načítat grafické
soubory různých formátů a jak při jejich zobrazování zabránit
nežádoucímu problikávání pozadí.
Dále kniha popisuje jak načtený (a případně upravený) obrázek
uložit do zvoleného formátu a jak v případě JPEG formátu nastavit
požadovanou kvalitu komprese při ukládání.
Následující kapitola se podrobněji věnuje různým způsobům
vykreslení grafického souboru s volitelnou kvalitou interpolace při
vykreslení v jiné než plné velikosti. Naučíme se i získat a
vykreslit rychlý náhled obrázku, který může být v některých
grafických souborech uložen separátně.
V další kapitole již kniha přejde k úpravám fotografií. Jsou
ukázány možnosti, které poskytuje knihovna GDI+ pro velice rychlou
a efektivní modifikaci grafických dat. V knize najdete i ukázku
tvorby grafických filtrů včetně použití alfa-kanálu, tedy
definování stupně průhlednosti daného bobu nebo oblasti
obrázku.
Dále je ukázána tvorba a zobrazení histogramu obrázku jak
celkového, tak pro jednotlivé barevné složky.
Další kapitola je věnována načtení EXIF informací, které mohou být
obsaženy v některých fotografiích a dále jejich úpravě a zápisem
zpět do souboru. Vysvětleno je jak „kreslit“ přímo na plochu
obrázku a výsledek samozřejmě uložit zpět do souboru. Příkladem
bude zápis „copyrightu“ vlastního textu do fotografie.
Závěrečné kapitoly jsou tvořeny komplexnějšími ukázkovými
aplikacemi. První z nich je spořič obrazovky pro Windows
promítající přes celou obrazovku grafické soubory nalezené ve
zvolené složce. Druhou aplikací je rozšíření kontextové nabídky
Průzkumníka Windows o položku, která vybrané grafické soubory
odešle do vlastní aplikace. Tyto soubory promítající na obrazovce s
tím, že kromě časovaného střídání obrázků bude možné „ruční“
procházení pomocí klávesnice. Poslední ukázkovou aplikací bude
aplikace umožňující rychlé přepínání režimů obrazovky (rozlišení,
barevná hloubka a obnovovací frekvence) a dále okamžité spuštění
spořiče obrazovky nebo přepnutí monitoru do úsporného režimu bez
čekání po nastavený čas prodlevy.
Parametry
Žánr | naučné |
Rok vydání | 2007 |
Autor | Chalupa Radek |
Počet stran | 280 |
Výrobce | BEN - technická literatura |
Jazyk | české |