Sborník příspěvků z mezinárodní konference Úloha osobností a institucí v rozvoji vzdělanosti v evropském kontextu (Prezentace školství a vzdělanosti), která proběhla na půdě Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v říjnu roku 2012 na počest 120. výročí založení Národního pedagogického muzea a knihovny J. A. Komenského, zahrnuje texty autorů takřka z celé střední Evropy – z České republiky, Polska, Slovenska a Rakouska. Konference se zúčastnili filozofové, historici, pedagogové, pracovníci muzeí,... Celý popis
Koupit za 336 Kč- Od nejoblíbenějších
- Od nejlevnějších
- Od nejdražších
Úloha osobností a institucí v rozvoji vzdělanosti v evropském kontextu - Naděžda Pelcová, Tomáš Kasper, Slawomir Sztobryn
Doprava:
zdarma
Skladem
336 Kč
Koupit za 336 Kč
Úloha osobností a institucí v rozvoji vzdělanosti v evropském kontextu - Tomáš Kasper, Naděžda Pelcová, Slawomir Sztobryn
Doprava:
49 Kč
306 Kč
Koupit za 306 Kč
Úloha osobností a institucí v rozvoji vzdělanosti v evropském kontextu (slovensky, česky, anglicky) - Tomáš Kasper
Doprava:
25 Kč
Skladem
311 Kč
Koupit za 311 Kč
Úloha osobností a institucí v rozvoji vzdělanosti v evropském kontextu. (Prezentace školství a vzdělanosti) - Tomáš Kasper, Naděžda Pelcová, Slawomir Sztobryn
Doprava:
48 Kč
Skladem
338 Kč
Koupit za 338 Kč
Úloha osobností a institucí v rozvoji vzdělanosti v evropském kontextu - Slawomir Sztobryn
Doprava:
99 Kč
339 Kč
Koupit za 339 Kč
Popis
Sborník příspěvků z mezinárodní konference Úloha osobností a institucí v rozvoji vzdělanosti v evropském kontextu (Prezentace školství a vzdělanosti), která proběhla na půdě Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v říjnu roku 2012 na počest 120. výročí založení Národního pedagogického muzea a knihovny J. A. Komenského, zahrnuje texty autorů takřka z celé střední Evropy – z České republiky, Polska, Slovenska a Rakouska. Konference se zúčastnili filozofové, historici, pedagogové, pracovníci muzeí, knihoven a dalších vzdělávacích institucí. Cílem setkání bylo promyslet filozofická a pedagogická východiska evropské podoby vzdělanosti zejména v souvislosti s národní kulturou, jazykem, tradicí a potřebou porozumět lépe vlastní současnosti.
V tomto kontextu vyvstala „Evropa“ nikoli jako pojem geografický, nýbrž jako označení určitého duchovního společenství. Intence celku, jež je vlastní evropskému pojetí filozofie a vzdělanosti, je protikladem všem podobám partikularismu (tedy i národních kultur). V souvislosti s tím vyvstala řada otázek: Může pravé myšlení a pravá vzdělanost vyrůst bez hloubky tradice a zakotvení ve vlastní, národní kultuře, nebo se z ní rodí? Jaký je vztah jazyka a vzdělanosti, co lze a nelze v národním jazyce vyjádřit? Zda a jak ovlivňuje politika úroveň vzdělanosti? Z těchto hledisek (spolu s Komenským a jeho snahou o nápravu věcí lidských – filozofie, politiky, náboženství) promýšlíme podíl a přínos význačných osobností filozofického a pedagogického myšlení, které nesporně založily, formovaly a ovlivnily vzdělanost ve svých vlastních zemích a zároveň prolomily úzce regionální hranice vlastního národního myšlení směrem k celku (k Evropě). Pozornost, především ta dějinně pedagogická, směřuje k analýze institucí, jejichž činnost formuje a ovlivňuje tehdejší i budoucí pedagogický diskurz.
Autor: Kasper Tomáš
Rok vydání: 2014
Vazba: Kniha, paperback
ISBN: 978-80-246-2286-6
Počet stran: 478
Rozměry: 0 x 0
V tomto kontextu vyvstala „Evropa“ nikoli jako pojem geografický, nýbrž jako označení určitého duchovního společenství. Intence celku, jež je vlastní evropskému pojetí filozofie a vzdělanosti, je protikladem všem podobám partikularismu (tedy i národních kultur). V souvislosti s tím vyvstala řada otázek: Může pravé myšlení a pravá vzdělanost vyrůst bez hloubky tradice a zakotvení ve vlastní, národní kultuře, nebo se z ní rodí? Jaký je vztah jazyka a vzdělanosti, co lze a nelze v národním jazyce vyjádřit? Zda a jak ovlivňuje politika úroveň vzdělanosti? Z těchto hledisek (spolu s Komenským a jeho snahou o nápravu věcí lidských – filozofie, politiky, náboženství) promýšlíme podíl a přínos význačných osobností filozofického a pedagogického myšlení, které nesporně založily, formovaly a ovlivnily vzdělanost ve svých vlastních zemích a zároveň prolomily úzce regionální hranice vlastního národního myšlení směrem k celku (k Evropě). Pozornost, především ta dějinně pedagogická, směřuje k analýze institucí, jejichž činnost formuje a ovlivňuje tehdejší i budoucí pedagogický diskurz.
Autor: Kasper Tomáš
Rok vydání: 2014
Vazba: Kniha, paperback
ISBN: 978-80-246-2286-6
Počet stran: 478
Rozměry: 0 x 0
Parametry
Žánr | naučné |
Rok vydání | 2014 |
Nakladatelství | Karolinum |
Autor | Tomáš Kasper |
Počet stran | 478 |
Výrobce | Karolinum |
Vazba | brožovaná |
Jazyk | české |
Váha | 747 gramů |
ISBN | 978-80-246-2286-6 |