Kniha přináší na český trh první praktický komentář k zákonu o zpracování osobních údajů (zákon č. 110/2019 Sb.), který do českého prostředí adaptuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, tzv. obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR) a transponuje směrnici 2016/680. Tento komentář staví na základech, které položily dřívější komentáře Wolters Kluwer k obecnému nařízení GDPR, jehož přečtení pro snazší a kompletnější pochopení materie autoři doporučují. V rámci českého právního... Celý popis
Koupit za 419 Kč- Od nejoblíbenějších
- Od nejlevnějších
- Od nejdražších
Zákon o zpracování osobních údajů (110/2019 Sb.). Praktický komentář Michal Nulíček
Doprava:
99 Kč
Skladem
419 Kč
Koupit za 419 Kč
Zákon o zpracování osobních údajů 110 2019 Sb Praktický komentář - Kolektiv autorů
Doprava:
69 Kč
Skladem
475 Kč
Koupit za 475 Kč
Zákon o zpracování osobních údajů (110/2019 Sb.). Praktický komentář - Michal Nulíček
Doprava:
25 Kč
Skladem
420 Kč
Koupit za 420 Kč
Zákon o zpracování osobních údajů (110/2019 Sb.). Praktický komentář - Michal Nulíček
Doprava:
69 Kč
Skladem
427 Kč
Koupit za 427 Kč
Zákon o zpracování osobních údajů (110/2019 Sb.). Praktický komentář
Doprava:
55 Kč
424 Kč
Koupit za 424 Kč
Popis
Kniha přináší na český trh první praktický komentář k zákonu o zpracování osobních údajů (zákon č. 110/2019 Sb.), který do českého prostředí adaptuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, tzv. obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR) a transponuje směrnici 2016/680. Tento komentář staví na základech, které položily dřívější komentáře Wolters Kluwer k obecnému nařízení GDPR, jehož přečtení pro snazší a kompletnější pochopení materie autoři doporučují.
V rámci českého právního řádu zákon o zpracování osobních údajů nahradil dosavadní právní úpravu prezentovanou zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů. Pokud jde o působnost zákona, ten v podrobnostech nově upravuje zpracování osobních údajů podle výše uvedeného nařízení GDPR, zpracování osobních údajů příslušnými orgány za účelem předcházení, vyhledávání nebo odhalování trestné činnosti, stíhání trestných činů, výkonu trestů a ochranných opatření, zajišťování bezpečnosti České republiky nebo zajišťování veřejného pořádku a vnitřní bezpečnosti, včetně pátrání po osobách a věcech, zpracování osobních údajů při zajišťování obranných a bezpečnostních zájmů České republiky, další zpracování osobních údajů, které mají být nebo jsou zařazeny do evidence nebo jejichž zpracování probíhá zcela nebo částečně automatizovaně, nejde-li o zpracování osobních údajů fyzickou osobou v průběhu výlučně osobních nebo domácích činností, a nakonec postavení a pravomoc Úřadu pro ochranu osobních údajů.
Autoři při tvorbě tohoto komentáře vycházeli zejména z dikce zákona o zpracování osobních údajů a jeho důvodové zprávy, které však bohužel vždy neposkytují jasnou indikaci toho, jak by měla být ustanovení zákona o zpracování osobních údajů vykládána, a to i v souvislosti se vztahem k obecnému nařízení GDPR a směrnici 2016/680. Samozřejmě však budou o konečném výkladu zákona o zpracování osobních údajů rozhodovat Úřad pro ochranu osobních údajů, obecné soudy, popřípadě Soudní dvůr Evropské unie, promítnutí závěrů výkladové a rozhodovací praxe tak předpokládáme v dalších vydáních tohoto komentáře.
Právní stav komentáře je k 31. 5. 2019.
V rámci českého právního řádu zákon o zpracování osobních údajů nahradil dosavadní právní úpravu prezentovanou zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů. Pokud jde o působnost zákona, ten v podrobnostech nově upravuje zpracování osobních údajů podle výše uvedeného nařízení GDPR, zpracování osobních údajů příslušnými orgány za účelem předcházení, vyhledávání nebo odhalování trestné činnosti, stíhání trestných činů, výkonu trestů a ochranných opatření, zajišťování bezpečnosti České republiky nebo zajišťování veřejného pořádku a vnitřní bezpečnosti, včetně pátrání po osobách a věcech, zpracování osobních údajů při zajišťování obranných a bezpečnostních zájmů České republiky, další zpracování osobních údajů, které mají být nebo jsou zařazeny do evidence nebo jejichž zpracování probíhá zcela nebo částečně automatizovaně, nejde-li o zpracování osobních údajů fyzickou osobou v průběhu výlučně osobních nebo domácích činností, a nakonec postavení a pravomoc Úřadu pro ochranu osobních údajů.
Autoři při tvorbě tohoto komentáře vycházeli zejména z dikce zákona o zpracování osobních údajů a jeho důvodové zprávy, které však bohužel vždy neposkytují jasnou indikaci toho, jak by měla být ustanovení zákona o zpracování osobních údajů vykládána, a to i v souvislosti se vztahem k obecnému nařízení GDPR a směrnici 2016/680. Samozřejmě však budou o konečném výkladu zákona o zpracování osobních údajů rozhodovat Úřad pro ochranu osobních údajů, obecné soudy, popřípadě Soudní dvůr Evropské unie, promítnutí závěrů výkladové a rozhodovací praxe tak předpokládáme v dalších vydáních tohoto komentáře.
Právní stav komentáře je k 31. 5. 2019.
Parametry
Rok vydání | 2019 |
Nakladatelství | Wolters Kluwer |
Autor | Michal Nulíček |
Počet stran | 212 |
Výrobce | Wolters Kluwer |
Vazba | brožovaná |
Jazyk | české |
Váha | 168 gramů |
ISBN | 978-80-7598-467-8 |