Po druhé světové válce začaly nabývat konkrétních forem předválečné představy o elektrizaci hlavních tratí v bývalém Československu. Jejich úroveň však byla pochopitelně upravena s ohledem na dosažený stav rozvoje techniky. Byla zvolena napájecí soustava stejnosměrných 3000 V, započala elektrizace tratí, výstavba měníren a vývoj nových lokomotiv. Po několikaletém úsilí československého průmyslu přišel v roce 1953 první hmatatelný výsledek těchto prací. Z bran Závodů Vladimíra Iljiče Lenina (dříve... Celý popis
Koupit za 672 Kč- Od nejoblíbenějších
- Od nejlevnějších
- Od nejdražších
Elektrické lokomotivy řady E 499.0 (2) - Ivo Raab
Doprava:
25 Kč
672 Kč
Koupit za 672 Kč
Elektrické lokomotivy řady E 499.0 (2) - Ivo Raab
Doprava:
24 Kč
Skladem
850 Kč
Koupit za 850 Kč
Elektrické lokomotivy řady E 499.0 (2)
Doprava:
63 Kč
1 099 Kč
Koupit za 1 099 Kč
Elektrické lokomotivy řady E 499.0 (2)
Doprava:
54 Kč
1 099 Kč
Koupit za 1 099 Kč
Elektrické lokomotivy E 499.0 (2) - Ivo Raab
Doprava:
49 Kč
850 Kč
Koupit za 850 Kč
Popis
Po druhé světové válce začaly nabývat konkrétních forem předválečné představy o elektrizaci hlavních tratí v bývalém Československu. Jejich úroveň však byla pochopitelně upravena s ohledem na dosažený stav rozvoje techniky. Byla zvolena napájecí soustava stejnosměrných 3000 V, započala elektrizace tratí, výstavba měníren a vývoj nových lokomotiv. Po několikaletém úsilí československého průmyslu přišel v roce 1953 první hmatatelný výsledek těchto prací. Z bran Závodů Vladimíra Iljiče Lenina (dříve Škody Plzeň) vyjela první lokomotiva nové generace, prototypový stroj E 499.001, továrního značení 12 E1.Druhý a třetí svazek monografie řady E 499.0 obsahuje především popis osudů stovky vyrobených strojů. Všechny životopisy doplňuje bohatá fotodokumentace, jež se pokouší obrazem zmapovat zásadní změny v provozu i vzhledu každé lokomotivy. Padesát let jejich zatím neukončeného provozu je zařadilo k těm nejzdařilejším a nejspolehlivějším řadám, které kdy pod československými trolejemi dopravovaly osobní i nákladní vlaky. V době, kdy je v provozu méně než pětina původního počtu lokomotiv, zůstává živý jejich odkaz. Vyvstává nový úkol, snaha o zachování několika lokomotiv pro muzejní účely v provozním stavu, aby se jejich historie stala poučením i pro příští generace.
Parametry
Žánr | odborné |
Rok vydání | 2019 |
Autor | Ivo Raab |
Počet stran | 168 |
Výrobce | Corona |
Vazba | vázaná |
Jazyk | české |
Váha | 982 gramů |
ISBN | 978-80-86116-04-4 |