Každý nováček ve Photoshopu je nejdříve šokován, když zjistí, jaké množství nástrojů ke korekcím barev má na výběr, a dlouho neví, k čemu se vlastně který hodí. U mnohých uživatelů přetrvá tato nejistota i léta a většinou se omezí na jeden či dva nástroje, aniž by věděli, jaké možnosti jim nabízí ostatní. Navíc platí, že neexistují jednoznačná pravidla. Většinu problémů můžete vyřešit s každým z nástrojů, jen jej musíte umět dostatečně používat. Mnohé problémy jsou tak triviální (nebo nároky uživatele... Celý popis

Koupit za 83 Kč
  • Od nejoblíbenějších
  • Od nejlevnějších
  • Od nejdražších

Popis

Každý nováček ve Photoshopu je nejdříve šokován, když zjistí, jaké množství nástrojů ke korekcím barev má na výběr, a dlouho neví, k čemu se vlastně který hodí. U mnohých uživatelů přetrvá tato nejistota i léta a většinou se omezí na jeden či dva nástroje, aniž by věděli, jaké možnosti jim nabízí ostatní. Navíc platí, že neexistují jednoznačná pravidla. Většinu problémů můžete vyřešit s každým z nástrojů, jen jej musíte umět dostatečně používat. Mnohé problémy jsou tak triviální (nebo nároky uživatele tak nízké), že je možné je vyřešit automatickými funkcemi. Z tohoto hlediska je celkem jedno, se kterým z nástrojů pracujete, důležité je, abyste alespoň u jednoho detailně chápali jeho funkčnost. Na cestu k pochopení korekcí barev se vydáme nejprve s nástrojem křivky, které jsou z dobrého důvodu jedním z nejdůležitějších nástrojů kontroly barev a umožňují i jemné korekce kontrastu. Navíc křivky staví na znalostech, které znali i klasičtí fotografové, a proto profesionálové, kteří přešli na digitální fotografii, mohou využít své dřívější znalosti. Navázání na zkušenosti z fotolaboratoře je možné i díky tomu, že mnohé z principů černobílých fotografií lze přenést i na práci s křivkami u barevných snímků. Ovšem mnohé, co na černobílém snímku snadno zahlédnete, se v pestrosti barev ztrácí. Dalším důležitým nástrojem, jehož použití si ukážeme, jsou úrovně. Barevný nádech může mít mnoho příčin a stejně tak jej lze mnoha způsoby odstraňovat. Složitější situace nastává, když jsou vybledlé jen některé odstíny, nebo když více odstínů vytvoří nejednoznačně identifikovatelné barevné posuny. V příslušné kapitole vás detailně seznámíme s jednou technikou a dvěma nástroji k odstranění barevného nádechu. Technika je vhodná pro lehké a středně těžké případy, tedy kolem devadesáti procent toho, s čím se u digitálních fotoaparátů a skenerů setkáte. Oběma nástroji můžete rozpitvat i složité barevné posuny, jen je k tomu zapotřebí dostatek zkušeností, proto zde popíšeme hlavní rysy obou funkcí. Pracovní obrázky si můžete stáhnout na: www.docma.info nebo na http://knihy.cpress.cz/K1431. O autorovi: Christoph Künne vystudoval vědu o kultuře, je výtvarníkem, fotografem a školitelem. Publikuje články z oblasti zpracování grafiky na počítači. (Úpravy barev)
Zobrazit více

Parametry

Žánr naučné
Rok vydání 2007
Nakladatelství Computer Press
Autor Christoph Künne
Počet stran 120
Výrobce Computer Press
Vazba Brožovaná
Jazyk české
ISBN 80-251-1578-X
Zobrazit více parametrů