Podtitul knihy 10 zlatých pravidel překonávání nejčastějších komunikačních bariér úspěšných autorů a poradců Ivana Bureše a Vlasty Lopuchovské (vydává ji nakladatelství Management Press, brož., 172 str., doporučená cena 260 Kč) by mohl znít „Pravé slovo na pravém místě a v pravý čas dokáže divy“. Slova, která chce mluvčí někomu sdělit, jsou výsledkem čtyř funkcí našeho vědomí – vnímání, myšlení, cítění a intuice. Na straně posluchače pak tyto funkce vyvolávají jeho reakci na to, co je mu sdělováno.... Celý popis
Koupit za 239 Kč- Od nejoblíbenějších
- Od nejlevnějších
- Od nejdražších
10 zlatých pravidel překonávání komunikačních bariér
Doprava:
79 Kč
Skladem
239 Kč
Koupit za 239 Kč
10 zlatých pravidel překonávání nejčastě - Ivan Bureš,Vlasta A. Lopuchovská
Doprava:
45 Kč
Skladem
239 Kč
Koupit za 239 Kč
10 zlatých pravidel překonávání nejčastě
Doprava:
zdarma
Skladem
239 Kč
Koupit za 239 Kč
Popis
Podtitul knihy 10 zlatých pravidel překonávání nejčastějších komunikačních bariér úspěšných autorů a poradců Ivana Bureše a Vlasty Lopuchovské (vydává ji nakladatelství Management Press, brož., 172 str., doporučená cena 260 Kč) by mohl znít „Pravé slovo na pravém místě a v pravý čas dokáže divy“.
Slova, která chce mluvčí někomu sdělit, jsou výsledkem čtyř funkcí našeho vědomí – vnímání, myšlení, cítění a intuice. Na straně posluchače pak tyto funkce vyvolávají jeho reakci na to, co je mu sdělováno. Pokud je výsledkem působení těchto funkcí ve vědomí účastníků rozhovoru taková verbální komunikace, která je sémanticky koherentní neboli obsahově srozumitelná a syntakticky kohezivní, tj. slova jsou řazena podle všeobecně platných pravidel, potom existuje reálná šance, že se účastníci rozhovoru nejen dorozumějí, ale že se také shodnou. Pokud tomu tak není, znamená to, že zmíněné čtyři funkce vztyčily v jejich vědomí komunikační bariéry, které brání mluvčímu v tom, aby jeho verbální projev splňoval dvě výše uvedená kritéria, a posluchači v tom, aby sdělení mluvčího dokázal dešifrovat. V takové situaci je shoda obou aktérů dialogu prakticky nemožná.
Komunikačních bariér je šest:
– ne vždy říkáme to, co si myslíme;
– co je řečeno, nemusí být vždy slyšeno;
– slyšenému nemusí být vždy porozuměno;
– rozumět neznamená vždy chápat a ztotožnit se;
– myšlenka, kterou všichni pochopili, nemusí být vždy uvedena v život;
– to, co je uvedeno v život, se nemusí vždy stát zažitou rutinou.
Kniha obsahuje 32 příkladů a trochu nezbytné teorie, jejichž účelem je čtenáři ukázat, jak dodržováním 10 „zlatých“ pravidel lze tyto komunikační bariéry překonat, tj. jak volit ta pravá slova na pravém místě a v pravý čas. Příklady nejsou uměle konstruovány, naopak vycházejí z dlouholeté odborné praxe obou autorů, takže je vskutku psal sám život. Jsou tedy živou ukázkou toho, jak vhodné slovo dokáže nejen přesvědčit, ale také pohnout posluchače k činu mnohem efektivněji než prázdné fráze, zmatené věty nebo mocenský diktát. Trocha teorie pak ukotvuje pravidla do racionálního rámce. Čtenář bude překvapen, jak jejich dodržováním zvýší přesvědčivost a efektivnost svého verbálního projevu.
Proces volby pravých slov na pravém místě a v pravý čas se mu promění z namáhavého tápání v radostnou hru.
Slova, která chce mluvčí někomu sdělit, jsou výsledkem čtyř funkcí našeho vědomí – vnímání, myšlení, cítění a intuice. Na straně posluchače pak tyto funkce vyvolávají jeho reakci na to, co je mu sdělováno. Pokud je výsledkem působení těchto funkcí ve vědomí účastníků rozhovoru taková verbální komunikace, která je sémanticky koherentní neboli obsahově srozumitelná a syntakticky kohezivní, tj. slova jsou řazena podle všeobecně platných pravidel, potom existuje reálná šance, že se účastníci rozhovoru nejen dorozumějí, ale že se také shodnou. Pokud tomu tak není, znamená to, že zmíněné čtyři funkce vztyčily v jejich vědomí komunikační bariéry, které brání mluvčímu v tom, aby jeho verbální projev splňoval dvě výše uvedená kritéria, a posluchači v tom, aby sdělení mluvčího dokázal dešifrovat. V takové situaci je shoda obou aktérů dialogu prakticky nemožná.
Komunikačních bariér je šest:
– ne vždy říkáme to, co si myslíme;
– co je řečeno, nemusí být vždy slyšeno;
– slyšenému nemusí být vždy porozuměno;
– rozumět neznamená vždy chápat a ztotožnit se;
– myšlenka, kterou všichni pochopili, nemusí být vždy uvedena v život;
– to, co je uvedeno v život, se nemusí vždy stát zažitou rutinou.
Kniha obsahuje 32 příkladů a trochu nezbytné teorie, jejichž účelem je čtenáři ukázat, jak dodržováním 10 „zlatých“ pravidel lze tyto komunikační bariéry překonat, tj. jak volit ta pravá slova na pravém místě a v pravý čas. Příklady nejsou uměle konstruovány, naopak vycházejí z dlouholeté odborné praxe obou autorů, takže je vskutku psal sám život. Jsou tedy živou ukázkou toho, jak vhodné slovo dokáže nejen přesvědčit, ale také pohnout posluchače k činu mnohem efektivněji než prázdné fráze, zmatené věty nebo mocenský diktát. Trocha teorie pak ukotvuje pravidla do racionálního rámce. Čtenář bude překvapen, jak jejich dodržováním zvýší přesvědčivost a efektivnost svého verbálního projevu.
Proces volby pravých slov na pravém místě a v pravý čas se mu promění z namáhavého tápání v radostnou hru.
Parametry
Žánr | naučné |
Rok vydání | 2007 |
Nakladatelství | Management Press |
Autor | Ivan Bureš, Vlasta A. Lopuchovská |
Počet stran | 172 |
Výrobce | Management Press |
Vazba | Brožovaná |
Jazyk | české |
Váha | 232 gramů |
ISBN | 978-80-7261-166-9 |