Úspěchy prvních aviatiků ve světě na počátku 20. století vyvolaly zájem o letectví také v Rusku. Začaly vznikat kluby nadšenců do aviatiky, do nichž se zapojovaly i významné osobnosti ruského průmyslu. K jedněm z podporovatelů z nejvyšších kruhů patřil člen carské rodiny velkokníže Alexandr Michajlovič Romanov. Zpočátku se tehdy ruští piloti školili ve Francii a první z nich se z leteckých škol vrátili na podzim roku 1910. Již na jaře 1910 se v Petrohradu uskutečnil první letecký týden a v září... Celý popis

Koupit za 158 Kč
  • Od nejoblíbenějších
  • Od nejlevnějších
  • Od nejdražších

Popis

Úspěchy prvních aviatiků ve světě na počátku 20. století vyvolaly
zájem o letectví také v Rusku. Začaly vznikat kluby nadšenců do
aviatiky, do nichž se zapojovaly i významné osobnosti ruského
průmyslu. K jedněm z podporovatelů z nejvyšších kruhů patřil člen
carské rodiny velkokníže Alexandr Michajlovič Romanov.
Zpočátku se tehdy ruští piloti školili ve Francii a první z nich se
z leteckých škol vrátili na podzim roku 1910. Již na jaře 1910 se v
Petrohradu uskutečnil první letecký týden a v září pořádal carský
aeroklub na Komandantském letišti první všeruský letecký den. Během
vystoupení zde zahynul jeden z prvních ruských pilotů, Lev
Makarovič Macejevič.
Díky spojeneckým vztahům a výcviku ruských pilotů se především se
svými letadly v Rusku prosadili Francouzi. Pro vojenské letectvo
byly zakoupeny letouny Blériot, Deperdussin, Farman a
Morane-Saulnier. Tuto dominanci si francouzské typy udržely i během
1. světové války, kdy je doplnily
i britské, příp. ukořistěné Německu a Rakousku-Uhersku.
Avšak ani ruští letečtí konstruktéři se nechtěli nechat zahanbit.
Dokument představujeme nejvýznamnější z nich spolu s jimi
vyvinutými stroji a to v období do 2. Světové války.
Obsahuje 52 stránkovou publikaci s dobovými obrázky a technickými
daty nejdůležitějších letounů.
délka - 49 min, jazyk - česky, rusky
Zobrazit více

Parametry

Rok vydání 2012
Výrobce B.M.S.
Vazba Ostatní (neknižní zboží)
Jazyk české
Váha 172 gramů