Dějiny pedagogiky

0 %
(0 hodnocení)

"Dějiny pedagogiky : Kasper Tomáš, Kasperová Dana" Publikace je nezbytným studijním materiálem pro studenty učitelství všech fakult a všech oborů na fakultách pedagogických.Tematizuje problematiku dějin výchovy a vzdělání v období novověku a v době moderní, sleduje období 17. až poloviny 20. století. Ukazuje hlavní mezníky vývoje evropského školství s akcentem na české země. Důraz je kladen na bouřlivou a dodnes aktuální reformně pedagogickou diskusi 20. století. Čtenář je seznámen s hlavními východisky... Celý popis

Koupit za 269 Kč
  • Od nejoblíbenějších
  • Od nejlevnějších
  • Od nejdražších
Zobrazit další nabídky

Popis

"Dějiny pedagogiky : Kasper Tomáš, Kasperová Dana"

Publikace je nezbytným studijním materiálem pro studenty učitelství všech fakult a všech oborů na fakultách pedagogických.Tematizuje problematiku dějin výchovy a vzdělání v období novověku a v době moderní, sleduje období 17. až poloviny 20. století. Ukazuje hlavní mezníky vývoje evropského školství s akcentem na české země. Důraz je kladen na bouřlivou a dodnes aktuální reformně pedagogickou diskusi 20. století. Čtenář je seznámen s hlavními východisky tohoto světového i českého fenoménu, ale i s jednotlivými vybranými světovými i českými reformně pedagogickými koncepcemi. Kniha obsahuje věcný i jmenný rejstřík a hlavní doporučenou literaturu.

Z Obsahu

Obsah
Předmluva
Pedagogické myšlení Jana Ámose Komenského
  Komenský – poutník na prahu novověku
  Komenský jako protestant a české země
  Komenský bloudící v „Labyrintu světa“
  Komenský a novověká věda
  Komenského všenápravné snahy
  Komenského „Vševýchova“
  Komenského metoda učení
  Textová analýza
ohn Locke a koncept „všemocné“ výchovy
  Komenský, Locke, Rousseau a jejich pedagogické motivy v období novověku
  John Locke – spolutvůrce občanské společnosti?
  John Locke – svědek a zastánce demokratických změn v Anglii
  Locke a jeho politologické myšlení
  Lockovo pedagogické myšlení a výchova občana
  Textová analýza
Jean Jacques Rousseau a mýtus „přirozené, svobodné“ výchovy
  J J Rousseau – filozof citu
  Rousseau na útěku před společností i sám před sebou
  Rousseau a „přirozená“ výchova 
 Textová analýza 
Filantropisté a zbožnost ve výchově 
 Osvícenství v Německu 
 Znaky filantropismu 
 Filantropisté – pedagogové „posedlí výchovou“ 
 Filantropisté – spolupracovníci a kritici Basedowa 
 Johann Heinrich Pestalozzi – otec i matka chudých dětí, aneb Švýcar elkého srdce 
Ovícenské reformy v českých zemích 
 České země v době osvícenství 
 Školské reformy 
 Všeobecný školní řád – pedagogická analýza 
  Význam Františka Kindermanna pro tereziánskou školskou reformu 
  Textová analýza 
Stabilizace veřejného školství v českých zemích a rozvoj edagogiky jako vědy 
  Rozvoj školství v 19 století v českých zemích 
  Hasnerův zákon 
  Textová analýza 
  Rozvoj pozitivizmu a dopady na učební obsahy
  Pedagogický systém J F Herbarta 
  Herbartova koncepce vyučování 
Světové reformně pedagogické hnutí 
  Reformní pedagogika 
  Frankofonní reformně pedagogičtí představitelé 
  Pragmatická pedagogika 
  Textová analýza 
  Individualizace v amerických reformně pedagogických konceptech 
  Německá reformně pedagogická tradice 
Maria Montessori a její pedagogická koncepce
  K principům pedagogiky Marie Montessori
  Didaktický materiál a připravené prostředí
  Osobnost a postavení vychovatele – učitele v koncepci M Montessori
  Textová analýza
Reformně pedagogická koncepce Celestina Freineta
  Východiska a principy pedagogického myšlení Célestina Freineta
  Moderní francouzská škola
  Venkovské výchovné ústavy
  C Reddie – duchovní otec venkovských výchovných ústavů
  Venkovské výchovné ústavy v Německu
  Hermann Lietz a jím založené venkovské výchovné ústavy
  Venkovské výchovné ústavy založené spolupracovníky a následovníky Lietze
  Emlohstobba – pedagogický manifest německých venkovských výchovných ústavů
  Pedagogické principy Lietzových ústavů
  Gustav Wyneken a Svobodná obec ve Wickersdorfu
  Výchovné a vzdělávací zásady ve Svobodné školní obci ve Wickersdorfu
  Pospolitost a svobodná školní obec
Pedagogika Rudolfa Steinera a koncepce waldorfského školství
  Rudolf Steiner – teosof a antroposof
  K názvu a cílům waldorfské školy
  Goetheanum – centrum antroposofů
  Charakteristika a cíle modeního školství
  Textová analýza
Peter Petrsen a jenský plán
  Pedagogické prostředky jenské pedagogiky
  Rozvrhování učiva
Reformně pedagogické hnutí v ČSR 
  Situace ve školství v ČSR po roce 1918 
  České reformně pedagogické pokusy v prvním desetiletí vzniku ČSR 
  „Příhodovská“ reforma 
  Komenium – jednotná vnitřně diferencovaná škola druhého stupně 
  Činná či produkční škola 
  Koncentrace 
  Diferenciace a individualizace 
  Hodnocení a klasifikace 
  Společenská škola 
  Německé reformně pedagogické pokusy v ČSR 
  Textová analýza
Doporučená literatura  
Zobrazit více

Parametry

Žánr naučné
Rok vydání 2008
Nakladatelství Grada
Autor Kasper Tomáš, Kasperová Dana
Počet stran 224
Výrobce Grada
Vazba Brožovaná bez přebalu lesklá
Jazyk české
Váha 285 gramů
ISBN 978-80-247-2429-4
Zobrazit více parametrů